ca devrait pouvoir ce faire ...
le "manuel" de leto en parle mais ce qu'il dit n'est pas encourageant:
Monster gear (claw, bite, hide, etc.)
Leto has no interface (in this version) for editing inventory, but you can use Leto to convert an NPC to a PC. If the NPC had a creature item, such as claws or a bite or a hide, the item will be removed when you first join a game, and you won't be able to re-equip it. The problem is two-fold: you require a special feat in order to equip these items (Weapon Proficiency: Creature), and only a script can equip these items into the special "hidden" inventory slots. You can get around the first problem by making certain your character has the requisite feat (although you will no longer be ELC-compliant), but the second problem is trickier, and is non-portable. (The script would have to be on every server you travel to. Scripts do not travel with characters.)
l'idée de partir d'un pnj monstre est une bonne idée car cela permettrait de voir comment est structuré cet inventaire 'spécial' avant de faire la modif sur le pj ... peut-être même de faire du cut and paste avec un logiciel genre ITPTool si leto ne le permet pas et de reprend le tout son leto pour finaliser
reste la remarque ci-dessus sur le résultat final: weapn proficiency creature, le script pour équiper l'item et le fait que le personnage ne sera plus valide selon Bioware (ELC-compliant)